• Jak zapobiegać udarowi mózgu

    28 maja 2015 GABINET 0

    Udar mózgu stanowi obecnie główna przyczynę śmierci lub poważnej niepełnosprawności. Z powodu następstw udaru, które zwykle są nieodwracalne, zapobieganie mu ma ogromne znaczenie. Czynnikiem ryzyka wystąpienia udaru jest przede wszystkim nadciśnienie. Na wzrost ciśnienia krwi wpływają nasze złe przyzwyczajenia dotyczące diety, spożycia alkoholu ale także palenie, brak aktywności fizycznej oraz otłuszczenie ciała.

    5 kroków, dzięki którym zmniejszysz nawet o 70% możliwość wystąpienia udaru mózgu:

    1. Zdrowa dieta

    2. Umiarkowane spożycie alkoholu
    • 5-15 gramów na dzień dla kobiet
    • maksymalnie 30 gramów dziennie dla mężczyzn.
    10 gramów czystego alkoholu znajduje się w 250 ml (pół butelki) piwa 5% lub 100 ml wina 12%*

    3. Niepalenie papierosów

    4. Aktywność fizyczna

    • polegająca na chodzeniu lub jeżdżeniu na rowerze minimum 40 minut dziennie oraz ćwiczeniach fizycznych – minimum 1 godzinie w tygodniu

    5. Współczynnik BMI poniżej 25 (oblicz według wzoru BMI = masa ciała (kg) / wzrost (m)²)

     

    *dane ze strony http://www.wyhamujwpore.pl/Articles/view/7/Zawartosc-alkoholu-w___

    Źródło:

    „Healthy diet and lifestyle and risk of stroke in a prospective cohort of women”,

    Susanna C. Larsson, PhD ,Agneta Åkesson, PhD and Alicja Wolk, DMSc, Neurology November 4, 2014 vol. 83 no. 19 1699-1704

     

     

    Categories: aktywność, długie życie, odchudzanie, zdrowa dieta

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *