• Przetestuj swój cellulit!

     
    OCEŃ ZAAWANSOWANIE ROZWOJU SWOJEGO CELLULITU DZIĘKI 4-STOPNIOWEJ SKALI:

    Stopień „0”

    Kiedy stoisz i siedzisz dołeczki na skórze są niewidoczne. Użyj „testu szczypania”, który jest prostą techniką lokalizacji cellulitu. Uszczypnij skórę na zewnętrznej powierzchni ud chwytając fałd skórny między palec wskazujący a kciuk. Teraz zobacz, czy pojawiły się dołki w skórze. Następnie ponów test w innych regionach ciała – na pośladkach i brzuchu. Występowanie dołeczków na skórze oznacza, że masz cellulit. W stopniu „0” klasyfikacji podczas testu szczypania skóra tworzy tylko fałdy, dołeczki nie występują.Gratulacje – nie masz cellulitu!

    Stopień „1”

    Kiedy stoisz i siedzisz dołeczki na skórze są niewidoczne. Podczas testu szczypania skóra przypomina skórkę pomarańczy.

    Stopień „2”

    Dołeczki pojawiają się, gdy stoisz oraz podczas testu szczypania.

    Stopień „3”

    Dołeczki pojawiają się, gdy stoisz i siedzisz oraz podczas testu szczypania.

     

    DOWIEDZ SIĘ, JAK POLEPSZYĆ WYGLĄD SKÓRY, PRZEPROWADZAJĄC KWESTIONARIUSZ CELLULITOWY:

    Odpowiedz na pytania wybierając TAK lub NIE

    • Czy masz widoczny cellulit (bez testu szczypania)? TAK / NIE
    • Czy Twoja skóra boli podczas testu szczypania? TAK / NIE
    • Czy Twój cellulit zlokalizowany jest w więcej niż jednym rejonie ciała? TAK / NIE
    • Czy zauważyłaś u siebie cellulit przed 25 rokiem życia? TAK / NIE
    • Czy cierpisz z powodu dolegliwości związanych z miesiączką? TAK / NIE
    • Czy cierpisz z powodu częstych zaparć? TAK / NIE
    • Czy odnotowałaś >5% wahania wagi ciała w ciągu ostatnich 3 lat (przy wadze 60 kg to >3 kg)? TAK / NIE
    • Czy zażywasz leki hormonalne? TAK / NIE
    • Czy pijesz codziennie kawę, herbatę i alkohol? TAK / NIE
    • Czy palisz papierosy? TAK / NIE
    • Czy pijesz mniej niż 2 litry wody dziennie (wyłączając słodzone napoje)? TAK / NIE
    • Czy w Twoje codziennej diecie są kupowane przez Ciebie słodycze i inna przetworzona żywność? TAK / NIE
    • Czy w ciągu ostatnich 3 miesięcy wykonywałaś ćwiczenie fizyczne (minimum 2 razy w tygodniu przez 40 minut)? TAK / NIE

     

    Jeśli na powyższe pytania odpowiedziałaś minimum 5 razy „TAK”, by zapobiec pogarszaniu się objawów cellulitu, powinnaś wprowadzić pewne zmiany w stylu życia:

    • Ćwiczyć regularnie – minimum 2 razy w tygodniu przez 40 minut.
    • Całkowicie zrezygnować lub ograniczyć do minimum spożycie żywności przetworzonej, bogatej w węglowodany i tłuszcze roślinne typu trans.
    • Wprowadzić do diety nabiał bogaty w wapń i witaminę D (sery, twarogi, mleko, keifiry) oraz ryby, jaja, mięso, warzywa i owoce.
    • Zwiększyć spożycie wody mineralnej kosztem kawy, herbaty, napojów i alkoholu.
    • Skorzystać z serii masaży antycellulitowych oraz zapoznać się ze środkami pomocniczymi w walce z cellulitem dostępnymi na stronie www.gabinet.waw.pl w zakładce „masaż antycellulitowy”.